فروشگاه کالباس بر
امتیاز دهی

نحوه عملکرد دستگاه کالباس بر بدین شکل است که برای اسلایس نمودن و لایه ای بریدن کالباس در ضخامت های مختلف بکار می رود. دستگاه های کالباس بر که امروزه به یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات آشپزخانه مبدل شده اند، مورد نیاز هر کسب و کاری که به هر نحو با مواد غذایی سوسیس و کالباس سر و کار دارند، می باشد. روش کار با دستگاه کالباس بر شاید ساده به نظر برسد ولی نیازمند رعایت یک سری اصول و قواعدی برای اپراتور خواهد بود تا مشکلی از سوی این دستگاه ها برای مخاطب ایجاد نگردد. 

نحوه عملکرد دستگاه کالباس بر بسته به نوع دستی و یا اتوماتیک بودن این تجهیزات مختلف می شود که هدف ما از آماده سازی این مقاله آشنایی شما با این دستگاه ها و نحوه عملکرد صحیح و درست با این ابزار های برش ژامبون می باشد. 

همانطور که بیان شد، دستگاه کالباس بر در دو نوع کالباس بر دستی و کالباس بر اتوماتیک موجود است که در نوع کالباس بر دستی عملکرد دستگاه بدین شکل بوده که باید شخصی در کنار آن حضور یابد ولی کار با کالباس بر اتوماتیک بدون نیاز به فرد خاص و به صورت کاملاً خودکار خواهد بود. در ادامه بررسی دقیق تری در خصوص کار با این اسلایسر ها به شما ارائه خواهیم داد. 

دستگاه کالباس بر

روش استفاده از دستگاه کالباس بر

قبل از استفاده از دستگاه کالباس بر از قانونی بودن سن اپراتور و نیز داشتن دانش لازم در این زمینه آگاه شوید. چرا که اگر بدون آگاهی لازم و شناخت قبلی شروع به کار با دستگاه نمایند، ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به اپراتور وارد شود. 

برای شروع به کار با دستگاه کالباس بر نیز پیشنهاد میکنیم تا از دستکش های مقاوم در برابر تیغه استفاده کنید. حتی زمانیکه می خواهید شروع به تمیز کردن کالباس بر نمایید، این دستکش ها نیاز کاری شما هستند. اگر در یک محیط بزرگ تر نظیر کارخانجات و یا فروشگاه های پروتئینی به استفاده از این محصولات می پردازید، به سایر کارگران نیز یادآوری کنید تا بدون دستکش هرگز به کالباس برای اسلایس نمودن فشار نیاورند. چه از لحاظ ایمنی و چه از بابت بهداشت دستگاه لازم است تا در زمان استفاده از این محصولات، دستکش ایمنی داشته باشید و از تمرکز کافی و لازم در زمان کار با محصول برخوردار باشید. 

حتماً از تیز بودن تیغه و تمیزی آن مطمئن شوید. دارا بودن تیغه های تیز یک دستگاه کالباس بر، طول عمر بالای این قطعه را تضمین می کند و از تلاش های اضافی موتور نیز جلوگیری به عمل می آورد. 

برای استفاده از دستگاه کالباس بر نیاز است تا محصول را در سطحی صاف و نزدیک به پریز برق قرار دهید. 

نکته* هرگز دستگاه را در مسیر باد کولر و رطوبت قرار ندهید. 

         از برش زدن مواد غیر از کالباس خودداری کنید. 

        پس از هر بار استفاده کردن از محصول به جهت افزایش ایمنی و رعایت نکات بهداشتی، به تمیز کردن تیغه بپردازید. 

با رعایت شرایط بالا، حال می توانید به استفاده کردن از دستگاه کالباس بر بپردازید. 

نحوه عملکرد دستگاه کالباس بر دستی 

باید تنظیم کنید که کالباس را در چه قطری می خواهید؟ ضخیم باشد یا نازک؟ برای این کار باید به تنظیم کردن دسته درجه بپردازید. بعد از این مرحله حال باید روکش کالباس را تا جای ممکن جدا کنید و آن را بر روی دسته صندلی قرار دهید. اکنون با استفاده از دسته ای که بر روی دسته صندلی قرار گرفته است، کالباس را به سمت تیغه برای برش زدن هدایت کنید. سپس کالباس را به روی خورشیدی رسانده تا عمل برش و اسلایس نمودن ژامبون مجدد انجام شود. 

نحوه عملکرد دستگاه کالباس بر دستی 

نحوه عملکرد دستگاه کالباس بر اتوماتیک

بعد از تنظیم دسته درجه و جدا کردن روکش کالباس و قرار دادن اش بر روی دسته صندلی، دیگر نیازی نیست تا دسته صندلی را به سمت تیغه برای برش زدن کالباس ببرید. این کار با استفاده از این اسلایسر به صورت کاملاً خودکار و اتوماتیک بدون نیاز به نیروی انسانی انجام می شود. بنابراین این مدل کالباس بر بیشتر مورد استفاده کسب و کارهایی بوده که حجم کاری بالایی دارند. 

برش کالباس بدون دستگاه و یا برش کالباس با چاقو

در بالا روش کار با دستگاه کالباس بر به طور کامل برای شما بیان شد، ولی آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که اگر برش کالباس بدون دستگاه انجام شود، خروجی کارتان به شکل می شد؟

مطمئناً اولین چیزی که به ذهنتان میرسد، سختی کار و حساسیت بالایی ست که باید در برش کالباس با چاقو داشته باشید. کاری زمان بر و همراه با خطراتی که ممکن است در بریدگی دست و انگشتان شما به وجود آید. برش های نامنظم و نامرتب که بدون شک با چاقو به صورت یک شکل و یک اندازه نخواهد شد و جلوه ای بد و ظاهری نامرتب به غذای شما می دهد که در سرو آن نیز موثر است. 

فرض را بر این میگیریم که چاقو شما تیز و برنده است و هیچ مشکلی از این بابت برای شما ندارد؛ حتی شما هم در برش زدن بسیار حواس جمع و با دقت هستید تا خطر بریدگی برای دستانتان پیش نیاید و با واقف بودن به این کار خیلی خوب می توانید کار اسلایس نمودن را انجام دهید تا برش های مرتب و منظمی را ارائه نمایید؛ ولی آیا تا به حال به این نکته فکر کرده اید که اگر بخواهید این کار را برای حجم کاری بالا انجام دهید چقد زمان بر و دشوار خواهد بود؟ به نظر تان چه مدت زمانی نیاز دارد؟ 1 ساعت؟ 2 ساعت ؟ 3 ساعت و یا…؟

از هر نظر که فکر کنید، غیر قابل انجام است. به همین دلیل است که کالباس بر را به یکی از بهترین و دقیق ترین ابزار های برش ژامبون می شناسند. 

کالباس بر امروزه در سه دسته بندی خانگی، فروشگاهی و صنعتی جای داده شده که بر اساس همین تقسیم بندی شان در سایز های 25 سانت، 27.5 سانت، 30 سانت، 32 سانت و 35 سانت قرار داده شده اند. 

طراحی کالباس بر ها به شکل رومیزی و ایستاده است. کالباس بر رومیزی که از اسمش مشخص می باشد، تنها با قرار گیری بر روی میز پیشخوان می توان به استفاده نمودن از آن پرداخت و کالباس بر ایستاده نیز در ابعاد بزرگ تر و دارای چرخ هایی در زیر بدنه است که حمل و نقل را به راحتی ممکن می سازد. پس نگرانی از بابت جابجایی این دستگاه ها نداشته باشید چرا که تنها با یک هل دادن می توانید به راحتی به حمل و نقل اش بپردازید. 

برش ژامبون با چاقو

آشنایی با قطعات کالباس بر و نحوه عملکرد آن ها

کالباس بر را اجزاء و قطعاتی ساخته که در کنار هم قرار گیری این اجزاء دستگاه کالباس بر طراحی می شود. کارکرد هر کدام از این قطعات به قدری مهم است که کوچک ترین اختلال در آن موجب اختلال در عملکرد کاری شما خواهد شد. برای آشنایی با قطعات کالباس بر پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه ما باشید. 

تیغه کالباس بر

تیغه کالباس بر اصلی ترین بخش یک دستگاه کالباس بر است که کار برش دادن و اسلایس نمودن ژامبون را انجام می دهد. 

تیز کنی کالباس بر 

این قطعه قرار گرفته بر روی دستگاه کالباس بر، برای تیز کردن تیغه بکار می رود. تیز کنی مجهز شده به سنگ های سمباده ای شکل که در تماس با تیغه به راحتی با چند حرکت ساده تیز می شود. 

روش تیز کردن تیغه با استفاده از تیز کنی: 1- مهره پلاستیکی را توسط حفاظ تیز کن به سمت بالا کشیده و از جای خود خارج نمایید. 2- سپس سنگ سمباده را به داخل فشار دهید. 3- در ادامه آن را پشت تیغه ها رها کرده و به میزان 180 درجه به مدت زمان یک دقیقه بچرخانید. 4- مهره هرز گرد را فشار داده و پلیسه را بگیرید. 5- پس از گذراندن مراحل قبل، تیغه تیز خواهد شد. 

نکته* برای تیز کردن تیغه کالباس بر می توانید به مراکز تخصصی نیز مراجعه نمایید. این کار چون با استفاده از ابزار و لوازم خاصی انجام می شود، به صورت دستی غیر ممکن است. در ضمن فراموش نکنید که تیز کردن های مداوم و پیوسته تیغه کالباس بر باعث کوتاه شدن آن می شود که در این صورت تیغه کوتاه شده نیاز به تعویض دارد. 

موتور کالباسبر

از مهم ترین قسمت دستگاه کالباس بر، موتور آن است که مستقیماً عملکرد کالباسبر از این قسمت گرفته می شود. توان موتور کالباسبر باید بالا باشد چرا که قدرت پایین آن باعث له شدن ژامبون خواهد شد. 

چنگکی اسلایسر

این قطعه با نگه داشتن کالباس تا انتها برای برش، از آسیب رسیدن به دست جلوگیری می نماید. 

دسته صندلی کالباس بر

برای برش دادن ژامبون نیاز است تا این قطعه را به سمت تیغه هدایت نمایید. قابل توجه است که روان بودن این قطعه تأثیر چشمگیری در سرعت اسلایس شما دارد، لذا می توانید با روغن کاری آن را روان نمایید. 

دسته درجه

برای تنظیم ضخامت لایه کالباس از دسته درجه استفاده می شود. بنابراین می توانید با این قطعه تعیین نمایید که کالباس را در لایه نازک می خواهید یا ضخیم. 

تسمه کالباس بر 

جهت انتقال نیرو از موتور به فولی ست که شیار های تعبیه شده بر روی آن بر قدرت فولی و برش تیغه تأثیر گذار است. 

کوسه ای

کالباس، بر روی این بخش از کالباس بر تکیه می زند. 

حلزونی کالباس بر

با حلزونی، کوسه ای به حرکت در می آید و به برش کالباس کمک می کند. این قطعه در قسمت پشت دسته درجه است. 

انگشتی

کوسه ای توسط حلزونی بر روی این قطعه قرار می گیرد. 

خورشیدی

حفاظی بر روی تیغه بوده که منظور جلوگیری از وارد شدن آسیب به دست اپراتور می باشد. 

شفت فولی 

با این قطعه، تیغه بسته شده تا توسط تسمه حرکت کند. 

پایه های کالباس بر

در زیر بدنه کالباس بر در چهار طرف بدنه آن، پایه هایی را قرار داده اند به منظور جلوگیری از لرزش و یا ایجاد سر و صدا در کالباس بر که از جنس پلاستیک ساخته می شوند.

قطعات کالباس بر

نتیجه گیری

در بالا به صورت کامل به بررسی نحوه عملکرد دستگاه کالباس بر پرداختیم و توضیحات لازم در این زمینه را به شما دادیم. کارکردن با دستگاه کالباس بر شاید ساده به نظر برسد ولی نیازمند رعایت یک سری نکات و الزامات بوده تا در زمان کار با آن مشکلی نه برای دستگاه و نه برای اپراتور ایجاد شود. 

کالباس بر در دو دسته کالباس بر دستی و اتوماتیک قرار می گیرد که روش کار با اسلایسر اتوماتیک خیلی راحت تر از نوع دستی آن است. کلیه مراحل کار با دستگاه کالباسبر اتوماتیک به شکل خودکار انجام می شود و نیازی به نیروی انسانی برای حرکت دسته صندلی نیست. این مدل کالباس بر ها پیشنهاد مناسبی برای مشاغلی با حجم کاری بالا هستند. کالباس بر دستی نیز در زمان کار با دستگاه نیازمند قرار گیری اپراتور در کنار آن است تا با تکان دادن دسته صندلی بتواند به برش زدن کالباس بپردازد. 

به منظور خرید انواع دستگاه های کالباس بر و یا تعمیر این محصولات می توانید از نمایندگی کالباس بر اقدام نمایید. این مجموعه با سابقه بالا در زمینه فروش این محصولات و ارائه خدمات در خصوص تعمیرات شان از بهترین ها شناخته می شود. 

فروش کالباسبر با بهترین و رقابتی ترین قیمت از آپشن های ویژه این مجموعه است. همچنین امکان خرید را نیز برای کاربران گرامی به دو روش حضوری و غیر حضوری امکان پذیر ساخته تا خریداران گرامی بتوانند با توجه به شرایط شان به هر طریق که مد نظر داشتند، اقدام نمایند. 

وجود تعمیرکاران حرفه ای و کاربلد نیز کار تعمیرات را راحت کرده چرا که این افراد با گذراندن دوره های آموزشی لازم در این زمینه و کسب تجارب کافی و لازم توانسته اند به انجام این قبیل کار ها با کمترین هزینه و کوتاه ترین بازه زمانی بپردازند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. 

جهت تماس و دریافت مشاوره خرید و تعمیر با کارشناسان کالباس بر در ارتباط باشید:
نمایندگی مرکزی: 02166055298 | 02166086997
نمایندگی غرب: 02144870324 | 02144870995
نمایندگی شرق: 02177084273 | 02177089678
تلفن همراه : 09128008209

نکات لازم در هنگام استفاده از دستگاه کالباس بر:

تا جای ممکن سعی کنید کالباس بر را پس از هر بار استفاده کردن مورد شستشو قرار دهید. چرا که تمیز کردن مرتب و پیاپی دستگاه سبب افزایش طول عمر آن می گردد. 

برای تمیز کردن بدنه می توانید از یک دستمال مرطوب استفاده نمایید. 

برای استفاده از دستگاه از دستکش های مخصوص و ایمنی استفاده نمایید. 

سوسیس و کالباس را از حیوانات حلال گوشت تهیه نمایید. 

قبل از کار با دستگاه دستانتان را با آب و صابون بشویید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد - کپی رایت © 2024
کالباس بر