فروشگاه کالباس بر
امتیاز دهی

طعم خوشمزه و لذیذ کالباس طرفداران بسیاری را در گروه های سنی مختلف که اغلب آن ها نوجوانان و جوانان هستند، به خود جذب نموده طوریکه همین موضوع باعث شده تا نگرانی والدین از بابت غذاهای ناسالم و فست فودی برای فرزندانشان افزایش یابد. به همین منظور در جهت آماده سازی این غذاها به شیوه کاملاً بهداشتی در نظر داشته ایم تا یک مقاله اختصاص به طرز تهیه کالباس برای شما نماییم تا در منزل و با زمانی کم به تهیه نمودن این فرآورده غذایی خوش طعم و پرطرفدار بپردازید. پس اگر طرفدار تهیه کالباس به شکل سالم و بهداشتی هستید و یا ترجیح می دهید تا به شیوه خوشمزه و روشی ساده و خیلی راحت آن را تهیه کنید، با ما همراه شوید. 

در دنیای امروزی و با افزایش اشتغال انسان ها، مصرف غذاهای فست فودی و آماده به شدت افزایش یافته است که سوسیس و کالباس از جمله آن ها معرفی می شوند. با کالباس انواع مختلفی از غذاهایی تهیه می شود که در لیست انتخاب های افراد قرار گرفته است. پس اگر بتوانید به روش سالم تر آن را مصرف کنید درصد خطر آن برای سلامتی تان به شدت کاهش می یابد و در واقع شما به جای سرو یک غذای ناسالم به خوردن یک غذای سالم خانگی پرداخته اید. 

ژامبون خانگی

با طرز تهیه کالباس به شیوه خانگی کسب و کار پر رونقی را برای خود ایجاد نمایید!

امروزه هر فردی به دنبال این روش است تا کسب و کاری را برای خود راه اندازی کند. راه اندازی کار هم نیاز به شناخت بازار در خصوص فروش و میزان بودجه لازم برای افتتاح نمودن آن را می طلبد. امروزه با توجه به مضرات سوسیس و کالباس کارخانه ای و ناسالم بودن شان، بیشتر افراد ترجیح می دهند تا به شیوه ی خانگی به تهیه کردن و مصرف اش بپردازند. بنابراین اگر یک کسب و کار خانگی در زمینه فروش کالباس خانگی راه اندازی نمایید می توانید سود خوبی را کسب کنید. برای انجام به این کار هم تنها نیاز به یک عدد دستگاه کالباس بر و میزان مواد مصرفی برای تهیه کردن این ماده غذایی پروتئینی می باشد. برای تهیه نمودن دستگاه کالباس بر می توانید از مجموعه تخصصی کالباس بر اقدام نمایید. خرید از این مجموعه برای کاربران با بهترین قیمت و به روش حضوری و غیر حضوری امکان پذیر شده است. در خصوص دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم برای خرید می توانید با ما تماس بگیرید.

فراموش نکنید که کالباس حتی در نوع خانگی هم طرفداران مخصوص به خود را می طلبد. 

برای خرید کالباسبر بهتر است تا مقاله راهنمای لازم جهت خرید کالباس بر را مطالعه نمایید. 

کالباس بر

مواد لازم برای طرز تهیه کالباس خوش طعم خانگی

برای اینکه بتوانید یک کالباس خوش طعم خانگی را تهیه کنید نیاز به مواد زیر دارید:

  • سینه مرغ کامل یک عدد
  • زرده تخم مرغ به تعداد سه عدد
  • قارچ چهار عدد
  • سیر دو حبه 
  • هویج پخته شده یک عدد
  • آرد گندم یک چهارم پیمانه
  • آرد نشاسته ذرت یک چهارم پیمانه
  • روغن مایع چهار قاشق غذاخوری
  • سس خردل یک قاشق چای خوری
  • سس کچاپ یک قاشق چای خوری
  • فلفل دلمه‌ ای نصف یک عدد 
  • جوش شیرین یک دوم قاشق مربا خوری
  • خلال پسته سه قاشق غذا خوری
  • زیتون سبز به میزان دلخواه
  • دارچین، فلفل سیاه، پودر سیر، تخم گشنیز، پودر هل، جوز هندی، نمک، زنجبیل، زردچوبه، پاپریکا، پودر دارچین، آویشن، فلفل قرمز به مقدار کافی

روش آماده سازی کالباس 

مرحله 1) 

در ابتدا مرغ را پاک می کنیم. استخوان ها و قسمت های اضافی را خارج کنید و سپس گوشت مرغ را بشویید و اجازه دهید تا آب اضافی خارج شود. برای راحت تر کردن کار خود می توانید از فیله مرغ استفاده نمایید. بعد از این کار مرغ را درون مخلوط کن ریخته و کاملاً چرخ بگیرید تا مرغ بافت خود را از دست بدهد. در صورت استفاده کردن از چرخ گوشت برای چرخ گیری گوشت مرغ نیاز است تا سه مرتبه آن را چرخ بگیرید. 

مرحله 2) 

سیر علاوه بر خاصیت فوق العاده اش باعث عطر و طعم بهتری به غذا می گردد به همین منظور دو عدد حبه سیر را بعد از پوست کندن چرخ بگیرید. می توانید سیر ها را به همراه مرغ چرخ گیری کنید.

مرحله 3) 

در این مرحله نیاز است تا زرده تخم مرغ را به مواد اضافه و هم بزنید. 

مرحله 4)  

این مرحله جهت اضافه کردن ادویه ها به مواد بالاست. برای ترکیب بهتر می توانید از مخلوط کن استفاده کنید. 

مرحله 5) 

در این مرحله باید نشاسته ذرت را اضافه کنید و شروع کنید به ورز دادن مواد. بعد از انجام این کار، حال می توانید آرد گندم را اضافه کنید.

مقدار اضافه کردن آرد به مواد باید به حدی باشد که چسبندگی را از بین ببرد. البته اضافه کردن بیش از اندازه هم ممکن است باعث خشکی مواد شود. پس به میزان لازم آن را اضافه نمایید. 

ژامبون برش خورده خانگی

مرحله 6)  

بعد از اضافه کردن 4 قاشق روغن به مواد، شروع به ورز کردن مخلوط نمایید. برای این کار هم بهتر است تا با کمک دست انجام دهید چرا که ورز دادن خوب مواد باعث می شود تا بافت کالباس منسجم و تکه تکه نشود. 

مرحله 7) 

این مرحله برای اضافه نمودن مواد دلخواه است. 

خلال پسته و یا مغز پسته و قارچ از موادی هستند که به لذیذ شدن طعم کالباس کمک می کنند. بنابراین اضافه کردن شان به این مواد پروتئینی به صورت دلخواه است. 

می توانید مغز پسته و یا خلال پسته را به مواد کالباس اضافه نمایید. برای ترکیب مواد با قارچ هم نیاز است تا به شکل خام قارچ را برش داده و به مواد اضافه کنید. 

برای اضافه کردن هویج هم باید در ابتدا آن را آب پز کرده و به صورت نگینی و یا با رنده درشت برش دهید. 

در صورت در نظر داشتن مواد دیگر برای اضافه نمودن به کالباس می توانید در این مرحله اقدام کنید. 

مرحله 8)  

بعد از آماده کردن مخلوط مواد، اکنون زمان پخت آن رسیده است. 

برای پخت کالباس نیاز است تا مواد را درون کاور های مخصوص کالباس و یا سلفون بریزید و رول نمایید. دو طرف کالباس را جهت جلوگیری از ورود هوا خوب ببندید و همچنین چند لایه سلفون و یا فویل به دور کالباس بپیچید. 

یک قابلمه بزرگ بردارید و مقداری آب جوش درون آن بریزید. یک قابلمه کوچک تر را درون قابلمه بزرگ قرار داده و کالباس را درون آن بریزید. درب قابلمه بزرگ را بسته و شعله گاز را روی حالت متوسط قرار دهید و اجازه داده تا 90 دقیقه زمان طی شود تا کالباس آماده گردد. 

مرحله 9 یا مرحله آخر)

برای سرو کالباس تهیه شده لازم است تا سلفون یا فویل‌ های بیرونی کالباس را جدا کنید. فقط اجازه دهید تا یک لایه سلفون بر روی کالباس باقی بماند. برای خنک شدن کالباس نیاز است تا به مدت 12 ساعت آن را درون یخچال قرار دهید تا خنک گردد. بعد از مدت زمان سپری شده می توانید جهت برش منظم و یکدست آن از دستگاه کالباس بر کمک بگیرید و بعد از برش آن را نوش جان نمایید. 

برای کار با دستگاه کالباس بر خانگی بهتر است تا مقاله نحوه کار با دستگاه کالباس بر خانگی را مطالعه کنید. 

ژامبون مرغ

در صورت تهیه کالباس گوشت لازم است تا مطابق با دستور العمل بالا اقدام کنید و تنها به جای مرغ اینبار گوشت را اضافه نمایید. 

با چند راهکار برای طعم بهتر کالباس آشنا شوید:

– هویج – قارچ – فلفل دلمه ای – خلال پسته یا مغز پسته به کالباس کاملاً اختیاری است. اضافه کردن این مواد باعث می شود تا طعم و عطر و همچنین ظاهر خوشمزه تری برای کالباس ایجاد گردد. 

– می توانید به جای روغن مایع از روغن زیتون استفاده نمایید.

– در زمان استفاده از تخم مرغ تنها از زرده استفاده کنید چرا که استفاده نمودن از سفیده تخم مرغ باعث مزه بدی به کالباس می شود. 

– برای طعم و ظاهر بهتر قارچ هم نیاز است تا در ابتدا با آبلیمو آن را 1 یا 2 دقیقه بجوشانید و سپس بعد از سرد شدن به مواد اضافه کنید. 

– بعد از ترکیب مواد و قبل از زمان پخت مخلوط کالباس، به مدت زمان 3 ساعت به آن استراحت دهید. 

– در طی پخت کالباس، برای پخت یکنواخت آن بهتر است تا کالباس را برگردانید. 

– برای نگهداری کالباس برای دفعات بیشتر استفاده، بهتر است تا از کیسه های یخچالی استفاده کرده و آن را درون یخچال قرار دهید. 

– دقیقاً با توجه به مدت زمان گفته شده اجازه پخت به کالباس را دهید. ( 90 دقیقه )

– اگر در زمان پخت کالباس، آب جوش کم شد می توانید دوباره به آن آب جوش اضافه نمایید.

– اگر قصد استفاده نمودن از پسته در کالباس را دارید بهتر است تا از شب قبل آنرا در آب بخیسانید. 

– استفاده کردن از ادویه جات در کالباس کاملاً به دلخواه و سلیقه ی شما خواهد بود.

– برای انجام برش های تمیز تر و بهتر لازم است تا کالباس کاملاً سرد شود. 

– اگر قصد استفاده از گوشت را به جای مرغ دارید، چربی گوشت نباید زیاد باشد چرا که در مراحل پخت، چربی گوشت آب شده و حجم گوشت پایین می آید. 

نتیجه گیری

با طرز تهیه کالباس خانگی، از مصرف غذاهای سالم حتی فست فود هم لذت ببرید. با این روش علاوه بر سالم بودن مواد غذایی، طعم و مزه آن هم خوشمزه تر است. 

بر خلاف کالباس های کارخانه ای که مضر و ناسالم هستند و استفاده از آن ها باعث خطر سلامتی فرد می گردد، کالباس خانگی سالم و حتی مغذی است. اکنون این شما هستید که میزان مواد و طعم دهنده ها را به این غذای پروتئینی اضافه می کنید و عطر  و طعم خاصی را به آن می بخشید. 

طرز تهیه کالباس به صورت خانگی، اشتیاق آشپزی را در شما افزایش می دهد چرا که با تهیه کردن آن مجموعه ای از غذاهای خوشمزه دیگر نظیر ساندویچ و پیتزا و … نیز مهیا می گردد. حتی تهیه کردن کالباس به روش خانگی نیز یک ایده خوب و پرسود برای کسب و کار نیز می باشد. 

لازم است تا مطابق با دستورات ذکر شده در بالا اقدام کنید تا پختی خوشمزه و دلچسب از کالباس را در اختیار داشته باشید. 

در صورت شل بودن خمیر کالباس می توانید از آرد و نشاسته برای سفت کردن ماده آن استفاده نمایید. 

قابل توجه است که مایه کالباس باید نه خیلی سفت باشد و نه خیلی شل. 

علت خمیری شدن کالباس به دلیل استفاده نکردن از مواد افزودنی، نگهداری در دمای نامناسب، مواد اولیه بی کیفیت و همچنین پختن کالباس با حرارت نامناسب می باشد. 

مدت زمان نگهداشتن کالباس در صورت باز نشدن سلفون آن در شرایط دمای سرد تا چند ماه خواهد بود. اگر کالباس برش داده شود تنها تا چند روز قابل استفاده است. بهترین راه کار آماده کردن با توجه به میزان مصرف می باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد - کپی رایت © 2024
کالباس بر