فروشگاه کالباس بر
امتیاز دهی

دستگاه های کالباس بر که امروزه به یکی از پرمصرف ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی مبدل شده اند و وظیفه ی برش دادن و اسلایس نمودن کالباس را بر عهده دارند، مانند هر وسیله دیگر پس از مدت زمان استفاده نیاز به سرویس و تعمیرات را می طلبد. سوال اکثر کاربران در خصوص دستگاه های اسلایسر این است که چه کاری انجام دهیم تا طول عمر این محصولات را افزایش و نیاز به تعمیرات را در آن ها به تأخیر بیاندازیم؟ باید گفت که استفاده صحیح و اصولی اپراتور از دستگاه های کالباس بر باعث می شود تا این دستگاه ها کمتر نیاز به تعمیر پیدا کنند و شستشو مناسب و مرتب و اصولی شان نیز افزایش دهنده ی طول عمر کالباس بر است که البته در این دو مورد، رعایت یک سری نکات لازم و ضروریست که ما در نظر داشته ایم تا در این مقاله، توصیه های لازم برای نگهداری و نظافت کالباس بر را برای تان شرح دهیم.

کالباس بر یا همان دستگاه اسلایسر از جمله ابزار های پرکاربرد و پر استفاده برای رستوران ها، سوپر مارکت ها، فروشگاه های پروتئینی، کارخانجات بسته بندی سوسیس و کالباس است که به راحتی می تواند کالباس را به لایه های هم اندازه با ضخامت های مختلف و قابل تنظیم برش دهد. این دستگاه ها که از تجهیزات آماده سازی غذا نام برده می شوند، لازمه هر صنف کاری است که با مواد غذایی کالباس در سطح گسترده سر و کار دارند. بنابراین در خصوص بررسی نکاتی قبل از خرید کالباس بر نیازمند به توصیه های لازم برای نگهداری و نظافت کالباس بر بعد از خرید نیز باید باشید تا بتوانید بهترین کارکرد و خروجی را از این محصولات بدست آورید. 

کالباس بر

توصیه های لازم برای نگهداری و نظافت کالباس بر که باید بدانید:

از اهمیت تمیز کردن کالباس بر غافل نشوید! 

امروه کالباس بر ها که در سه گروه کالباس بر خانگی، کالباس بر فروشگاهی و کالباس بر صنعتی جای داده شده اند، نیاز به تمیز کردن مداوم را پس از هر بار استفاده می طلبند. تمیز کردن کالباسبر به شما کمک می کند تا از رشد باکتری و میکروب در دستگاه تان جلوگیری کنید. همیشه مقداری مواد غذایی در این دستگاه ها باقی می ماند که اگر خارج نگردد منبعی برای رشد میکروب و انتقال آلودگی از طریق مواد غذایی به انسان خواهد شد. باکتری ها با ترکیب شدن با مواد غذایی منجر به مسمومیت و بیماری در فرد مصرف کننده کالباس می شوند. پس برای جلوگیری از این کار و همچنین حفظ کیفیت طعم مواد غذایی بهتر است تا پس از هر بار استفاده از دستگاه کالباس بر آن را تمیز کنید. 

روش تمیز کردن دستگاه کالباس بر

  • اولین کار برای شروع به تمیز کردن دستگاه کالباس بر تان، قطع کردن اتصال برق دستگاست. برای این کار باید دوشاخه را از پریز برق جدا نمایید. 
  • برای شستشوی قطعات و تمیز کردن بدنه دستگاه باید تا جای ممکن قطعات کالباس بر را از یکدیگر جدا کنید. 
  • تهیه یک اپر پاک کن و مایع ظرف شویی به شما در تمیز کردن کمک بزرگی می نماید.

نکته* در برخی از دستگاه های کالباس بر می توان قطعات اسلایسر را درون ماشین ظرفشویی نیز قرار داد ولی قبل از انجام این کار بهتر است تا دستورالعمل نگهداری محصول را از سازنده بگیرید تا مطمئن شوید قطعات در ماشین ظرفشویی ایمن است. 

قطعات دستگاه کالباس بر که شامل تیغه، تیز کن، محافظ تیغه، تنظیم درجه، دسته صندلی، صفحه نشیمن کالباس و صفحه تکیه گاه کالباس است نیاز به نظافت و شستشوی مرتب و مداوم را دارند.

  • برای شروع به نظافت دستگاه برش کالباس، در ابتدا باید دسته درجه را به صفر تغییر داده و دو سمت تیغه را با استفاده از یک پد نرم تمیز کنید. 
  • خورشیدی محافظی بر روی تیغه است که باید با استفاده از پیچ پشت تیغه آن را جدا نمایید. 
  • بقیه اجزاء دستگاه کالباس بر را تا جای ممکن از دستگاه جدا کنید و شستشوی نمایید. 

نکته* برای تمیز کردن تیغه می توانید هم قطعه را در جای خود تمیز نمایید و هم اینکه از دستگاه جدا کرده و شستشو دهید. 

  • تمیز کردن بدنه باید با استفاده از یک دستمال مرطوب باشد. در جهت آسودگی خیال تان از بابت بدنه می توانید از حوله خشک و آب گرم نیز کمک بگیرید. 
  • در پایان شستشو دادن قطعات اجازه دهید تا قطعات کاملاً خشک شده و سپس دوباره آن ها را در جای خود قرار دهید. 

نکته* برای تمیز کردن تمامی دستگاه کالباسبر می توانید از یک اسپری ضد عفونی استفاده کنید و اجازه دهید تا دستگاه در هوای آزاد قرار گیرد تا کاملاً خشک شود. 

توجه: کالباس بر ها در دو شکل رومیزی و ایستاده ساخته می شوند. کالباس بر رومیزی با توجه به اسمش با قرار گیری بر روی میز پیشخوان قابل استفاده است. کالباس بر ایستاده نیز با وجود چرخ هایی در زیر بدنه به راحتی جابجا و حمل و نقل می شود. در جهت عملکرد بهتر چرخ  ها می توانید آن ها را روغن کاری نمایید. 

شستشوی دستگاه اسلایسر

تمیز کردن تیغه کالباس بر

تیغه کالباس بر از اصلی ترین و مهم ترین قطعات ساخت این محصول است که وظیفه بریدن و اسلایس نمودن ژامبون را اجرا می کند. این قطعه چون در تماس مستقیم با مواد غذایی ست لذا نیاز به نظافت بیشتری دارد. بنابراین لازم است تا مرتب آن را شستشو دهید. به فضای داخل و اطراف تیغه توجه داشته باشید، احتمال اینکه مواد گوشتی در این قسمت جمع شده باشد، وجود دارد. می توانید به وسیله کاردک طوریکه به بدنه دستگاه آسیب نرسد، آن را پاک کرده و سپس توسط ابر و مواد شوینده تمیز کنید. 

جدا کردن تیغه از کالباس بر به شما این امکان را می دهد تا به راحتی مواد غذایی و روغن را از روی آن و همچنین محفظه پشت تیغ را تمیز نمایید. 

برای جدا کردن تیغه از دستگاه کالباس بر در ابتدا با جدا کردن دوشاخه از پریز شروع کنید. 

پیچ و مهره دیافراگم پوشش محافظ تیغه را شل کرده و با دقت تمام بالا ببرید. حال پیچ نگهدارنده تیغه را جدا نمایید و توسط دستگیره ها تیغه را از کالباس بر بلند کنید. تیغه را از مرکز به سمت لبه مورد شستشو قرار دهید. بعد از شستن نوبت به خشک کردن آن می رسد، کاملاً تیغه کالباس بر را خشک کنید. اکنون می توانید آن را مجدد بر روی دستگاه ببندید. دقت نمایید تا تیغه محکم بسته شود. 

اگر در زمان برش کالباس متوجه شدید که دستگاه، برش های ناهموار و نامرتبی ایجاد می کند و یا در زمان اسلایس نمودن مواد غذایی به تیغه می چسبد، تیغه کند شده است و باید تیز شود. برای تیز کردن تیغه میتوانید با استفاده از تیز کنی تعبیه شده بر روی دستگاه اقدام نمایید. فراموش نکنید که تیز کردن های مداوم موجب کوتاه شدن تیغه می شود که در صورت کوتاه شدن باید تیغه کالباس بر را تعویض کنید. می توانید برای تیز کردن و تعویض تیغه کالباس بر به مراکز معتبر و حرفه ای نیز مراجعه کنید. 

ساخت دستگاه های کالباس بر از استیل و آلومینیوم به شما در نظافت دستگاه کمک بزرگی می نماید، چرا که این متریال مانع از چسبیدن مواد گوشتی و ایجاد چسبندگی شده و همین امر مسبب افزایش مقاومت و استقامت دستگاه در برابر زنگ زدگی نیز خواهد شد. البته برخی دیگر از دستگاه های کالباس بر هستند که از جنس فلز ساخته می شوند که به مراتب تمیز کردن آن ها نیز مختلف می شود. 

فراموش نکنید که تمیز کردن قطعات کالباس بر و در کل تمیز بودن دستگاه اسلایسر، نقش مهمی در جذب مشتریان شما دارد. پس تا جای ممکن به نظافت و شستشوی بدنه و قطعات دستگاه اهمیت دهید. 

شستشو مرتب بدنه و قطعات پس از هر بار استفاده کردن، استفاده از سوسیس و کالباس حیوانات حلال گوشت، شستشوی دستان با آب و صابون قبل از کار با دستگاه و … از روش هایی صحیح و درست نگهداری از دستگاه کالباسبر است. با توجه به نکات گفته شده در بالا می توانید طول عمر دستگاه کالباس بر تان را افزایش دهید. 

تیغه کالباس بر

روش استفاده از کالباس بر

روش کار با دستگاه کالباس بر بدین شکل است که باید در نظر بگیرید کالباس را با چه ضخامت و یا قطری می خواهید؟ با استفاده از دسته درجه به تنظیم نمودن لایه کالباس بپردازید. بعد از تنظیم نمودن در این مرحله روکش کالباس را جدا کرده و بر روی دسته صندلی قرار دهید و به کمک دسته ای که بر روی دسته صندلی است، ژامبون را برای برش دادن به سمت تیغه هدایت نمایید تا کار برش انجام شود. سپس کالباس را بر روی خورشیدی برسانید تا عمل برش زدن برای ورقه بعدی اعمال شود. 

کالباس بر ها پس از تقسیم بندی سایز تیغه که در نوع کالباس بر سایز 25 سانت، کالباس بر 27.5 سانت، کالباس بر 30 سانت، کالباس بر 32 سانت و کالباس بر 35 سانت قرار دارند، بر اساس ظاهر نیز در دو مدل رومیزی و ایستاده و با توجه به عملکرد شان در دو نوع کالباس بر دستی و کالباس بر اتوماتیک قرار داده شده اند. کالباس بر دستی نیاز به اپراتوری دارد تا در کنار دستگاه حضوری داشته باشد و دسته صندلی را برای برش دادن به سمت تیغه هدایت نماید. کالباس بر اتوماتیک بر خلاف دستی بدون نیاز به نیروی انسانی به صورت خودکار عمل برش دادن ژامبون را انجام می دهد.  

– در زمان استفاده از دستگاه کالباس بر مطمئن شوید که اپراتور از دانش لازم برای کار با محصول برخوردار است. 

– در هنگام کار با دستگاه از دستکش های مخصوص استفاده نمایید. همچنین به کارگران نیز یادآوری کنید که هرگز بدون دستکش ژامبون را فشار ندهند.

– قبل از استفاده از دستگاه اسلایسر مطمئن شوید که تیغه دستگاه کاملاً تیز است چرا که تیغه نقش مهمی را در برش دادن با کیفیت اجرا می کند. 

کار با دستگاه کالباس بر

نتیجه گیری

توجه به نکاتی قبل از خرید دستگاه کالباس بر و رعایت یک سری اصول و موارد در زمان استفاده از دستگاه، سبب افزایش طول عمر و کارکرد صحیح محصول می شود که در مقاله بالا (توصیه های لازم برای نگهداری و نظافت کالباس بر) بدان اشاره نمودیم. بهتر است تا روزانه و پس از هربار استفاده از دستگاه، کالباس بر را مورد نظافت و شستشو قرار دهید. این کار در بالا بردن طول عمر دستگاه تان به شما کمک می کند. 

برای آسان تر کردن کارتان بهتر است تا از کالباس های کمی منجمد استفاده کنید تا برش های تمیز تر و مرتب تری ایجاد شود. در زمان خرید سوسیس و کالباس بهتر است تا از مراکز معتبر این کار را انجام دهید. قبل از کار با دستگاه نیز دستان تان را با آب و صابون تمیز بشویید و حتماً از دستکش های مخصوص استفاده کنید. 

تمیز کردن مداوم و پیوسته دستگاه پس از هر بار استفاده کردن از آن، موجب افزایش طول عمر دستگاه و در نتیجه جلوگیری از ورود هر نوع میکروب و یا آلودگی از طریق مواد غذایی به انسان خواهد شد. در توصیه های لازم برای نگهداری و نظافت کالباس بر، تمامی موارد ضروری در بحث نگهداری درست و صحیح از کالباس بر را ارائه دادیم. 

ولی قبل از هر چیزی انتخاب صحیح و درست از یک دستگاه کالباس بر به شما کمک می کند تا عملکرد بهتری را از این محصولات شاهد باشید. به منظور خرید کالباس بر با بهترین کیفیت و همچنین مناسب ترین قیمت می توانید از نمایندگی کالباس بر اقدام نمایید. این مجموعه علاوه بر خرید و فروش به تعمیر کالباس بر نیز می پردازد. سرویس کالباس بر زیر نظر افراد متخصص و حرفه ای و تعمیرکارانی که دوره های آموزشی لازم را سپری و تجارب کافی در این زمینه را کسب کرده اند، انجام می شود. همچنین می توانید از این مجموعه در خصوص خرید و فروش و تعمیرات دستگاه کالباس بر به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید. 

پیشنهاد می کنیم این مقالات را مطالعه نمایید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد - کپی رایت © 2024
کالباس بر